PFI: Programes de Formació i Inserció

Els programes de formació i inserció (PFI) són el primer nivell de qualificació dins dels estudis de formació professional i s’adscriuen a diferents famílies professionals.

A l’Institut La Bastida oferim dos PFI:

Els PFI s’adrecen a joves d’entre 16 i 21 anys que no han finalitzat l’educació secundària obligatòria.

Els i les alumnes de PFI reben un acompanyament i una tutorització essencial per a l’assoliment dels objectius del programa. Els aprenentatges són vivencials i vinculats amb l’entorn proper, i inclouen pràctiques en empresa; s’aprèn fent, utilitzant metodologies actives i globals.

Amb els PFI, d’una banda, es facilita la continuïtat formativa dins de la formació professional i, de l’altra, l’aprenentatge de les competències transversals i professionals necessàries per al món del treball.

Objectius:

Proporcionar formació professional elemental, que faciliti la incorporació en un sector professional.

Desenvolupar actituds i competències que contribueixin al creixement personal i facilitin una inserció social i laboral satisfactòria.

Ampliar competències bàsiques per afavorir la continuïtat educativa i la formació al llarg de la vida.

Durada:

La durada dels mòduls obligatoris (A i B) és d’un curs escolar: 1.000h

Certificació:

L’alumnat obté un certificat acadèmic en el qual consta la qualificació final i les unitats de competència del catàleg de qualificacions professionals que ha acreditat.

Aquesta acreditació tindrà efectes:

• Acadèmics, facilitant la superació de les proves d’accés a la formació professional de grau mig o l’obtenció del graduat/da en ensenyament secundari obligatori (ESO).
  • Per a l’obtenció del certificat de professionalitat que expedeix el Departament de Treball.
  • Més informació sobre els programes de Qualificació Professional

Continguts: