SORTIDA PORT DEL COMTE

El passat 16 i 17 de març, els alumnes del Cicle Mitjà de Guia en el Medi Natural de l’Institut Josep Tapiró van gaudir d’una emocionant sortida curricular a Port del Comte.
La jornada va començar ben d’hora, amb la sortida de l’autobús des de l’institut a les 7 del matí. A les 10 ja estaven duent a terme la primera activitat, una ruta en raquetes de neu d’uns 9 quilòmetres aproximadament i uns 500 metres de desnivell, que va resultar exigent però gratificant. Van poder dinar envoltats d’un paisatge idíl·lic, abans de començar amb el descens.

El grup es va allotjar a l’alberg Mirador, on en finalitzar la ruta i després de dutxar-se, van gaudir d’una xerrada del director de l’empresa Esportec, encarregada d’organitzar les activitats esportives d’aquells dos dies, una xerrada molt relacionada amb els seus estudis. Després del sopar, els participants van gaudir d’un merescut descans.

L’endemà, després de l’esmorzar, van començar els tallers programats per a aquest dia, els alumnes es van dividir en tres grups i van gaudir de cadascun d’ells.
1. Taller de refugis en la neu, on van aprendre a construir iglús i fosses per a passar la nit.
2. Taller de progressió amb grampons i piolets.
3. Taller de rescat amb ARVA i sonda.

Un cop finalitzats els tallers, el grup va tornar a l’alberg, on van dinar, recollir les maletes i de tornada a l’institut, on van arribar al voltant de les 5 de la tarda, cansats però feliços, amb les motxilles carregades de noves experiències i coneixements.

Sens dubte, una experiència inoblidable que no oblidaran!