Segons al campionat de robòtica de la URV!

Aquest dimecres dia 11 de desembre, un grup d’alumnes de 2n d’ESO del nostre institut ha participat a l’Aula Magna del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, a Tarragona, a la final del concurs de programació i robòtica CodeWeekEU. En aquest concurs hi han participat més d’un miler d’alumnes de 23 centres de primària i secundària de les comarques de Tarragona.

A mitjans d’octubre, els nostres alumnes van anar la universitat a aprendre programació i robòtica i posteriorment han desenvolupat un projecte a partir del que havien après. Aquest projecte és el que ha quedat finalment finalista. Durant l’acte els nostres alumnes Ibrahim Khalloufi, Cristian Blanco, Estefania Arroyo, Salma Taounza i Noura Ourba van presentar el projecte del nostre institut basat en el projecte STEAM que han estat treballant durant aquest trimestre. Els alumnes han construït i programat una maqueta que simula un dispositiu que ens avisa si la nostra motxilla porta massa pes.

En aquesta iniciativa patrocinada per Google i FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología) hi han col·laborat, a més de la URV, el Departament d’Educació de la Generalitat i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l’Aliança STEM, amb la finalitat de promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l’interès dels alumnes en l’àmbit de l’STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques).