Reus Medieval (2n ESO)

El passat dijous i divendres, 16 i 17 de febrer, els alumnes de segon d’ESO van viatjar en el temps fins a l’època medieval, gràcies a la seva visita al centre de la ciutat de Reus. L’objectiu d’aquesta activitat era que els alumnes aprenguessin sobre la història medieval de la ciutat, i per això van comptar amb l’empresa ANS Educació, especialitzada en activitats educatives d’aquest tipus.

Durant la visita, els alumnes van participar en diverses activitats que els van ajudar a comprendre millor com era la vida a l’època medieval. La primera activitat va consistir a reconstruir el castell del Cambrer del segle XII amb maquetes, on van poder aprendre sobre l’arquitectura i la construcció d’edificis en aquella època.

Després d’això, van passar a recrear la societat medieval fent una petita obra de teatre sobre el pacte feudo-vassallàtic, una relació de submissió entre senyor i vassall que era molt comú en aquella època. A través d’aquesta activitat, els alumnes van poder experimentar com era la vida social i política a l’edat mitjana. Una vida, desgraciadament, no molt fàcil per molta part de la població. Els episodis de pesta eren freqüents a l’època i Reus no en va ser una excepció. El Joan, la persona responsable en dinamitzar la visita, va explicar als alumnes on es van situar els cementiris de la ciutat on es van enterrar les víctimes de la pesta i altres malalties. Va ser una oportunitat per als alumnes d’aprendre més sobre la salut pública i la vida quotidiana de la població.

A la plaça del Mercadal, els alumnes van aprendre sobre la dieta medieval, quins aliments es consumien i com es preparaven. Entenent, així, que molts dels aliments que es consumeixen avui en dia, no es menjaven a l’edat mitjana.

Finalment, a la plaça del Pallol, van descobrir la muralla del segle XV i van aprendre sobre la seva finalitat, com era la vida al costat d’aquesta i com va ser construïda.

En resum, la visita va ser molt agradable i els alumnes van gaudir de totes les activitats que van fer amb ANS Educació. A través de les diferents activitats, van aprendre sobre la història medieval de la ciutat de Reus i van experimentar com era la vida en aquella època. Una experiència educativa i divertida que sens dubte els alumnes recordaran durant molt temps.