FEM D’ENGINYERS/ES QUÍMICS/ES

Els alumnes de 1r BAT Científic van realitzar el passat dia 18 de gener un taller a les instal·lacions de l’ETSEQ al Campus Sescelades de la URV. El taller va consistir a realitzar el procés de síntesi de l’acetat de sodi a partir dels seus reactius: bicarbonat de sodi i àcid acètic.

Els alumnes van realitzar totes les etapes del procés: entrada de reactius al reactor, agitació durant la reacció, transport del producte al purificador, evaporació i càlcul del rendiment. A més, van proposar una sèrie de millores per al procés industrial.

Va ser un matí molt intens. Després, encara que ens quedava poca estona, vam gaudir d’una breu xerrada sobre la Ciència dels superherois, a càrrec del professor Laureano Jiménez.

Un matí carregat de ciència!