Xerrada-Taller sobre Marià Fortuny

El passat dia 30 els alumnes de 4t ESO E van poder escoltar una xerrada sobre Marià Fortuny i fer un taller de pintura a l’aula. Dins de la matèria de Socials, l’alumnat està estudiant la revolució industrial i la seva repercussió en tots els camps: econòmic, social, polític, demogràfic, i cultural… Recordem que cap al 1850 aquesta revolució industrial ja s’havia estès per bona part d’Europa i també va arribar a Reus.

Un artista reusenc que més va deixar constància d’aquests anys va ser Marià Fortuny. Fortuny va plasmar en les seves obres aquest canvi en l’estructura de la societat del moment, retratant les seves classes principals: la burgesia i la classe obrera.

A part de conèixer la vida del pintor, els alumnes han pogut experimentar la complexitat que implica pintar una aquarela a partir d’un esboç prèvi d’en Marià Fortuny.
I sembla que aquest repte els va engrescar de valent!