Taller d’EFEC “Informa’t per decidir”

Els alumnes d’Economia Bàsica de 4t d’ESO han participat en el taller “Informa’t per decidir” organitzat per l’EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya) i creat per l’Institut d’Estudis Financers.

El taller, impartir per Josep, un professor voluntari, ha tractat sobre la importància de la informació en la presa de decisions econòmiques i sobre l’efecte de la publicitat i de les xarxes socials en la societat i en l’economia.

Aquest programa d’alfabetització i educació financera s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals tan rellevants com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE), i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Ambdues organitzacions han fet èmfasi en la necessitat de dotar a la ciutadania de competències per tal de gestionar els seus ingressos i despeses, que ajudin a evitar episodis de sobreendeutament i d’exclusió financera, tal com va passar en la darrera crisi financera.