Sortides del Projecte RCS

El passat dijous 2 de novembre tot l’alumnat de 4t d’ESO va anar a visitar les entitats externes per a les quals estan treballant en el marc del Projecte RCS (Recerca, Creació i Servei).
L’alumnat de l’Àmbit Científic-Tecnològic es va dirigir primer al Centre de Visió per Computadora a Bellaterra, on hi ha la intel·ligència artificial que estan entrenant. Van poder veure, entre altres aplicacions de la visió per ordinador, una intel·ligència artificial que genera art a partir de les emocions facials que detecta i un prototipus de cotxe autònom (dels quals només n’hi ha 5 en tot el món) valorat en 2 mil·lions d’euros.

Després es van dirigir al MNACTEC de Terrassa, on van poder visitar una exposició que recull ordinadors de totes les èpoques. Allí van poder veure com han anat evolucionant les màquines i els llenguatges de programació des dels més primitius fins als que estan fent servir ells per a programar una aplicació de mòbil sobre reciclatge de residus.

L’alumnat de l’Àmbit Comunicatiu va visitar la Facultat de Periodisme de la Universitat Autònoma de Barcelona, veient com és un plató de gravació i com funcionen, per exemple, els cromes. A continuació, van realitzar un taller de ràdio a l’estudi 17 de Catalunya Ràdio, situat també al MNACTEC de Terrassa. A l’estudi van poder posar en pràctica els guions dels podcasts que estan creant en el projecte d’aquest trimestre.

L’alumnat de l’Àmbit Social i Artístic va anar al Museu de la Immigració a Sant Adrià de Besòs, entitat que els va demanar com a repte que produeixin una obra per al seu museu.

I, per a inspirar-se, després van anar a l’Ars Santa Mònica de Barcelona. Allà van visitar l’exposició “Antifuturisme Cimarrón”, que reivindica els sabers ancestrals dels territoris colonitzats per Europa, per inaugurar una nova relació amb la terra basada en l’arrelament, la solidaritat i la cura. Aquest és el remei que proposa la mostra a la crisi política, social i de valors en la qual ens han posat els diversos imperialismes europeus, inclòs el capitalisme.

Segur que els nostres alumnes van prendre bona nota i faran obres interessants amb tot el que hi van veure!