Sortida a Barcelona 4t ESO

Aquesta setmana, tot l’alumnat de quart ha fet una sortida a la Sagrada Família. El viatge va ser emocionant i educatiu. Quan l’alumnat va entrar al temple van quedar captivats per la seva grandiositat i els seus detalls, admirant les façanes, les torres imponents i les brillants vidrieres de la Sagrada Família. El seu viatge va ser una oportunitat per aprendre sobre l’arquitectura, la història i les Matemàtiques, tot mentre experimentaven la grandesa del treball de Gaudí.

A la Sagrada Família un dels elements en la seva construcció, són els quadrats Màgics, aquests quadrats són patrons de nombres que sumen sempre el mateix total en totes les direccions: En aquest cas, 33… 😉 tots sabem el perquè, tant en horitzontal, vertical i diagonal. Aquest fenomen matemàtic és un dels molts detalls que Gaudí va incorporar a l’edifici, mostrant la seva fasciació per la geometria i la simetria.

Actualment, l’alumnat de 4t a la matèria de matemàtiques, està elaborant els seus propis quadrats màgics, i fent un treball sobre patrons i sèries.

Altrament, aquesta activitat, ens ha anat molt bé per explicar a l’alumnat com el ChatGPT i diverses plataformes d’intel·ligència artificial, resolent malament els quadrats màgics i no són capaços de sumar correctament aquestes sumes parcials, ni tan sols d’elaborar-los.