LET’S STOP CLIMATE CHANGE! #ESTFSE21

Aquest estiu alguns alumnes de 2n d’ESO van tenir la sort de gaudir d’un estada lingüística sobre Natural Science en l’Alberg de Deltebre. Entre jocs, excursions, concursos i resta d’activitats (totes en anglès, of course) van passar 5 dies i 4 nits descobrint tot el que havien de saber sobre el climate change i com sol·lucionar l’emergència climàtica que el planeta està patint. Un cop van arribar a l’alberg i després de fer uns icebreakers per conèixer a tots els companys nous, van fer unes dinàmiques per entrar en contacte amb el tema del medi ambient i començar a preparar l’event sobre el clima que farien l´últim dia. Els nostres alumnes van demostrar el seu domini de la llengua anglesa deixant als monitors positivament impressionats. A la nit van fer un joc cooperatiu per intentar salvar el planeta del canvi climàtic i a descansar. El segon dia van anar d’excursió a conèixer Deltebre. Van anar a passejar pel riu i van fer un pícnic a l’ombreta. Després van fer un joc per descobrir l’entorn, han conegut el poble i els seus habitants amb els que han intercanviat alguns objectes i tot. Després de les dutxes, han fet el concurs One Minute to Win! I han tancat el dia having lots of fun!!

El tercer dia el van començar amb zumba i ballant per tenir prou energia i donar-ho tot a les activitats sobre reciclatge que els monitors tenien preparades. Una paradeta per dinar i jugar a pilota i a la nit van jugar a l’Among Us però lluny de pantalles i mòbils. Havien de respondre preguntes sobre el canvi climàtic sense ser descoberts pels impostors. Molt de debat i emoció mentre intentaven esbrinar quins eres aquells que els volien fer la guitza. Van tancar el dia amb el joc del mocador i un altre de pistes.

El quart dia va ser una jornada molt complerta. El van passar amb water games i amb simulacres d’incendis. Van tornat a ballar i acabar de preparar l’event del climate change amb presentacions artístiques dels pòsters que havien creat, una obra de teatre i imitacions de personalitats rellevants dins de l’ecologisme.

I després de tanta acció climàtica va arribar l’hora dels comiats. Uns dies intensos on segur que han fet records que mai oblidaran. Al matí del cinquè dia tornen a casa i l’arribada a Reus va ser d’allò més emocionant. El retrobament de pares i fills ha estat molt intens ja que, a més de passar-ho genial, els valent nois i noies de 2n d’ESO que van anar a l’estada lingüística van passar uns dies desconnexió tecnològica total. I això que semblava impossible s’ha convertit en una altra experiència inesborrable.