Excursió al Monestir de Santes Creus

El passat dimarts 15 de novembre l’alumnat de Ciències Socials de 2n d’ESO vam anar a visitar al Reial Monestir de Santes Creus (Aiguamúrcia).

Allí, primerament, vam fer una visita guiada pel monument, coneixent quins són els espais més emblemàtics de l’abadia cistercenca, com ara el claustre gòtic o els mausoleus reials. També, vam veure un audiovisual que ens va ensenyar perquè els primers monjos del Cister van escollir Aiguamúrcia per situar el seu monestir, quines tècniques arquitectòniques van emprar i com van viure durant tota l’edat mitjana al monestir.

Per acabar, vam fer l’activitat “Les traces del Temps: Estudi d’un sepulcre a Santes Creus”. En aquesta activitat vam treballar com autèntics científics, on vam analitzar les restes de la tomba reial de Pere el Gran. Analitzant la tomba de Pere el Gran van aprendre com era la seva vida quotidiana (patologies i alimentació) i vam analitzar restes de materials conservades a la tomba (teixits, restes vegetals, complements, etc.).