Excursió al castell medieval del Catllar

El divendres passat, dia 19, l’alumnat de segon d’ESO va visitar el castell medieval del Catllar. Malgrat el temps plujós, els estudiants van tenir l’oportunitat d’explorar a fons aquest emblemàtic castell.

Amb paraigües en mà, els alumnes van aprendre sobre les diferents parts del castell, des de les altes torres fins als fossats que el protegien. La visita va incloure informació detallada sobre la frontera de la Marca Hispànica que antigament s’estenia sobre el riu Gaià, recordant els temps medievals i la seva importància estratègica.

Un dels punts més fascinants de la jornada va ser la visita a la torre presó del castell, on els estudiants van poder imaginar com es vivia dintre d’aquesta presó medieval, observant així els dibuixos que van deixar a la paret aquells presoners del medieval. A més, van explorar el fossat que rodejava el castell i van descobrir el jaciment ibèric que està enfront del castell. La visita també va incloure una parada al pou de gel, revelant aspectes quotidians de la vida medieval.

A pesar de l’aigua, l’alumnat de 2n ESO de l’Institut Josep Tapiró va gaudir i aprendre molt en aquesta visita.