Escape Room- Aigua embotellada

La setmana passada, el dia 7 i 9 de febrer, els estudiants de 2n d’ESO de l’Institut Josep Tapiró van poder realitzar un Escape Room dedicat a l’aigua embotellada. Per aquells que no estiguin familiaritzats, un Escape Room és una activitat en la qual els participants han de resoldre problemes i completar desafiaments per “escapar” d’una habitació en un temps limitat.

En aquest cas, amb l’ajuda del Carlos i l’Adrià, organitzadors de l’empresa Cel Rogenc, els alumnes es quedaven “tancats” a l’aula i havien de resoldre un misteri. Ells feien d’inspectors i havien d’esbrinar quants residus plàstics generava una família, com també quants kilòmetres recorria l’aigua embotellada que utilitzaven, quin membre de la família no consumia aigua embotellada, i quants diners es gasten a l’any amb aigua embotellada. L’alumnat havia d’esbrinar-ho amb menys de 30 minuts. S’ha de dir que tots els grups van poder superar la prova, fet pel qual els volem felicitar.

Aquesta activitat va ser part integrant del projecte escolar “Al Tapi, no cau del cel”, centrat en la consciència i l’estalvi de l’aigua. A través d’aquesta experiència, com també del projecte, l’alumnat ha pogut aprendre sobre el lloc d’origen de l’aigua que consumeix. Com també ha pogut conscienciar-se sobre el privilegi de disposar d’aigua potabilitzada, de les conseqüències mediambientals de la utilització dels envasos plàstics, de la responsabilitat de la preservació dels recursos hídrics, etc. Més encara, en aquest moment d’emergència climàtica i sequera que malauradament estem vivint.