Connectem amb Brusse.les per parlar de les PIME!

L’espai de la Biblioteca ens va perfecte per connectar amb la videoxerrada que ens ofereix la Rosa Solanes – representant de PIMEC Catalunya al Parlament Europeu. Els alumnes de 2n BAT (Geografia), 1r BAT (Economia) i 4t. ESO (Economia) han preparat un seguit de preguntes per entendre que són les PIME i el paper que representen dins dels seus països.

La Rosa, ens ha explicat que les PIME constitueixen la columna vertebral per a totes les economies en desenvolupament i són una font de generació de treball. Alhora, ens ha explicat que, aquestes absorbeixen una important porció de la població econòmicament activa, amb despeses salarials reduïdes, i a més contribueixen a l’estabilitat del mercat laboral. Actualment, es considera que el creixement, l’expansió internacional i la formació del talent directiu són els reptes principals que han d’afrontar les PIME, juntament amb l’ús de les noves tecnologies i l’adaptació a l’energia verda.

Els alumnes han preguntat quines són les claus per a tenir èxit quan ets emprenedor i quins estudis cal tenir per arribar a formar part del teixit empresarial. La ponent els ha animat a fer-se preguntes, a qüestionar-se les coses, a plantejar-se reptes i a estudiar…, ja que, hi ha una gran falta de professionals per dur a terme moltes de les tasques que requereix una empresa. La videoxerrada ha acabat amb aquestes paraules: “qualsevol persona pot ser emprenedora i els embrions de les empreses del futur es gesten als instituts”.