Sherlock Holmes sabia química

noticia_18_11_16_7
Els alumnes del Batxillerat Científic van gaudir  d’una xerrada impartida pel  Doctor Ricard Boqué, de la Facultat de Químiques de la URV.

Va fer un repàs del personatge, la seva presència al cinema i al món en general  i es va centrar en un cas pasticular: “El cas del padrastre cridaner”, en què Sherlock Holmes demostra, a partir de diversos anàlisis químics, que el padrastre havia estat enverinat amb acetat de coure.

Per acabar vam fer un parell de petites experiències per comprovar la reacció del luminol amb el ferro (la policia l’utilitza per detectar rastres de sang) i també la reacció de la quinina de la tònica amb llum ultraviolada.

Els alumnes i professors vam estar tant interessats amb la xerrada que hasta se’ns va oblidar de fer fotos! 😆

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *