Treballs de síntesi i projecte de recerca de 4t d’ESO

Durant l’última setmana del curs, tots els alumnes de l’ESO van portar a terme els treballs de síntesi i el projecte de recerca de 4t.

Ell treball de síntesi es fa en els cursos de 1r, 2n i 3r d’ESO, i és un conjunt d’activitats, fetes en equip, que tenen com a objectiu que l’alumnat sigui capaç d’aplicar les competències bàsiques treballades en les diferents matèries per a la resolució de qüestions i problemes relacionats amb la vida pràctica. En el projecte de recerca de 4t d’ESO es pretén que els alumnes realitzin activitats de descoberta i recerca, en equip, sobre un tema transversal del currículum o focalitzat en un àmbit determinat, per tal de comprovar el grau d’autonomia de l’alumnat i la seva capacitat per treballar en grup.

Us deixem algunes imatges dels treballs de 1r i 2n d’eso, i els enllaços al materials digitals dels de 3r i 4t:

1 ESO: Anem al mercat!

Anem al mercat és un projecte que pretén que els nois i noies de 1r d’ESO coneguin les principals característiques tècniques, socials i històriques del mercat setmanal de Sort.

El producte resultant del projecte serà la construcció de les parades del mercat i la representació dels diàlegs / converses habituals entre venedors i clients en anglès i francès.

2 ESO: Emocionem-nos!

L’objectiu d’aquest treball és escriure, planificar i representar una petita obra de teatre, amb acompanyament musical. Com a punt de partida, els alumnes van veure 5 curtmetratges que tracten sobre les emocions que som capaços de sentir. A partir d’aquí, van elaborar guions teatrals breus sobre les emocions treballades, triant lliurement tots els ingredients de l’obra: argument, personatges, localització arranjaments musicals, etc.

3 ESO: Pallars TV

En aquest treball de síntesi els alumnes són els encarregats de presentar un telenotícies. Van haver de buscar els continguts, redactar les notícies, gravar-les i muntar-les. Han après a decidir quines notícies són rellevants, i si cal comunicar-les a la societat o no. El producte final és un telenotícies que mostra la feina de tots els equips de treball.

Cliqueu AQUÍ per veure el vídeo!

4 ESO: Benvingut, Mr. Cummings!

El projecte de recerca del curs 2017-18 gira entorn de la literatura i del cinema. L’objectiu final és rodar un curtmetratge sobre la figura de Lorca i el seu poemari Poeta en Nueva YorkLa trama  parteix de la proposta de Lorca al seu amic i traductor Philip Cummings: ha de preparar l’edició bilingüe de la seva obra. Cummings accepta amb una condició: ha de conèixer l’Andalusia del poeta.

Cliqueu AQUÍ per veure el web!