L’alimentació a l’antiga Grècia

El darrer dilluns 29 d’abril, els alumnes de 4t de Cultura Clàssica vam realitzar una jornada en la qual ens vam endinsar en l’alimentació i la cuina de l’antiga Grècia.

Cada un dels grups va informar-se i, posteriorment, plantejar un menú complet fidel als ingredients i receptes treballades a l’aula.  Un cop realitzats, es va escollir un plat referent a cada àpat -akratismos (esmorzar), ariston (dinar) i deipnon (sopar)-. Un cop enllestida la part teòrica, ens vàrem posar de ple a la pràctica.

Amb l’ajuda del reboster Ricard, que ja ens havia visitat anteriorment durant el taller d’alimentació a Roma, vam preparar dues fornades de pa per acompanyar cada un dels plats escollits, els quals vàrem cuinar un cop el pa fou al forn.

Akratismos:

El maça (pa per acompanyar), formatge i fruita (figues i raïm).

Ariston:

Loukaniko: llonganissa especiada amb llavors de fonoll -per la variació vam utilitzar llavors d’anís- i taronja.

Deipnon:

El opson, acompanyament a base d’enciam, ous d’urs, olives i salsa de llet coagulada -ho vam adaptar amb una maionesa de llet-. A causa de la gran quantitat de plats que es treien durant el deipnon ens vàrem decantar per presentar un acompanyament típic.

Després d’un matí d’intensa cuina, vam convidar la resta de companys i tot provant el resultat de l’activitat vàrem realitzar un “simposi” en el qual cada grup ens va presentar el seu plat i vam parlar sobre els costums durant els Symposión a l’antiga Grècia.