CELEBRACIÓ DEL DIA DEL MEDI AMBIENT A L’INSTITUT HUG ROGER III

En motiu de la celebració el dia 5 de juny del Dia Mundial del Medi Ambient, l’Institut Hug Roger III ha treballat diferents aspectes mediambientals durant dues setmanes fins al final de curs.

(Mireu la notícia completa)

Informa: Toni Leal

Aquestes actuacions mediambientals han estat les següents:

• Cerca de la despesa d’aigua domèstica a les llars en accions diàries com rentar-se les dents, dutxar-se, etc. Elaboració de panells sobre aquesta despesa que es van mostrar al hall de l’Institut. (3r ESO).
  •  Realització d’un decàleg sobre bones accions per preservar el medi ambient (3r ESO).
  • Visionat de diferents vídeos fets per centres escolars sobre les diferents formes de reciclatge a l’escola i la reducció de paper alumini als centres educatius.( 3r ESO).
  • Visionat de diferents vídeos sobre el paper d’alumini: Els diferents mètodes de fabricació del paper d’alumini i el procés de reciclatge. ( 3r ESO).
  • Recollida de paper d’alumini per part dels alumnes de 3r ESO durant tres dies:

Objectiu de la pràctica: Calcular els residus que genera tota la comunitat educativa a l’Institut durant un curs escolar a partir d’una estimació aproximada de recollida durant tres dies.
Modus operandi:” Els/les alumnes de 3r d’ESO  recollirem tot el paper d’alumini que vosaltres,  alumnes de l’ESO i de Batxillerat empreu per embolicar els esmorzars que porteu de casa. L’objectiu serà mesurar la massa d’alumini implicada i les conseqüències mediambientals d’aquest inadequat ús. Aquesta iniciativa s’emmarca dins de les activitats  de celebració del dia del medi ambient, el 5 de juny. Us demanem que aquests dies dipositeu el vostre paper d’alumini a les caixes corresponents que es troben al hall de l’Institut.”

• Els resultats: Els/les alumnes de 3r d’ESO han calculat el paper d’alumini que s’utilitza a l’Institut durant un curs escolar :  55’O5 Kg (estimació sobre 330 alumnes matriculats al centre).
  • Els/les alumnes de 3r d’ESO han calculat el COST DE RECICLATGE d’aquest paper d’alumini que s’utilitza en l’Institut durant un curs escolar a partir de les dades del reciclatge industrial d’una tona de paper d’alumini :  825’75 kWh (La despesa elèctrica durant 78 dies d’una llar de 4 persones).
  • Un cop fet tots els càlculs,el paper d’alumini recollit es va fer servir per a jugar al joc de la Xarranca al pati de l’Institut, substituint a la pedra plana per avançar caselles.
  • Recollida i classificació selectiva de residus generats per les persones de l’Institut ( professorat, alumnat, personal de serveis) per un càlcul estimat d’un curs escolar.

Activitat: Alumnat de 2n d’ESO va buidar a l’última hora del 4 de juny la brossa de totes les papereres de l’Institut i es va assegurar que no quedés cap mena de residu en tot el centre. L’endemà, 5 de juny, dia del medi ambient,  es va anar generant la brossa amb normalitat i al final del matí petits grups d’alumnes es van anar distribuint per zones per una recollida dels residus generats durant el dia a les aules, departaments, laboratoris, pati, passadissos…
Un cop tot recollit, l’alumnat va anar al laboratori i va seleccionar la brossa i la van classificar en quatre fraccions: orgànic, convencional, envasos i paper. Després van pesar cadascuna d’aquestes fraccions, calculant pes i percentatge.
Finalment van fer unes gràfiques per reflectir els resultats. Tant els càlculs del paper d’alumini com els dels diferents tipus de residus van ser exposats en el hall de l’Institut en una zona habilitada per recollir totes les activitats realitzades durant les dues setmanes dedicades al medi ambient.

• Disseny i elaboració d’estris esportius amb materials de reciclatge per part de l’alumnat de 4t d’ESO, activitat impulsada des de l’àrea d’educació física.

Amb tots els treballs realitzats per l’alumnat es va fer una exposició en el hall de l’Institut.