9 DE MAIG: DIA D’EUROPA

Alumnes de 3r d’ESO de l’Institut han treballat la Unió Europea des del punt de vista econòmic. Primer es va fer un anàlisis general de l’economia i política d’alguns països europeus, treballant conceptes com el PIB,  les exportacions i importacions, la forma de govern…
Després el treball es va enfocar sobre tres sectors econòmics que influeixen molt en el dia a dia de l’economia familiar com són l’alimentació, la moda i l’automòbil.
L’avaluació feta a classe per par de l’alumnat ha estat molt positiva ja que a banda de l’aprenentatge realitzat, el treball cooperatiu ha estat molt satisfactori.
Tot aquest treball es va exposar al passadís de l’Institut coincidint amb el dia d’Europa, el divendres 9 de maig.
El 9 de maig de 1950, el Ministre d’Afers Estrangers de França Robert Schuman va pronunciar un discurs (“La Declaració de Schuman”) on va proposar la creació de la organització econòmica la Comunitat Europea del Carbó i de l’Acer (CECA), origen de la Unió Europea.
La CECA  es va formalitzar mitjançant el Tractat de París, el 18 d’abril de 1951. Aquest tractat va ser signat per part dels governs de la República Federal d’Alemanya, Bèlgica, França, Itàlia, Luxemburg i els Països Baixos.

Informa: Antonio Leal Martínez