La Nutricionista Cecília Torres respon a preguntes de l’alumnat

La Nutricionista Cecília Torres respon a preguntes de l’alumnat

 

Intervenció de la nutricionista Cecília Torres per connexió via “Jitsi meet” amb la classe de 3r ESO G. Des de la seva botiga, la Cecília ha contestat a preguntes de nutrició del nostre alumnat. Podem fer un petit resum d’algunes respostes a les preguntes fetes per l’alumnat:

  • En una beguda tipus “bifrutas”, les vitamines es poden “espatllar” degut als canvis tèrmics que pot haver patit (escalfat, refredat).
  • Si et vols fer vegà/vegana, cal tenir una alimentació molt conscient, tenir en compte sobre tot que no falti ferro, calci i vitamina B12, per tant no es poden deixar de menjar derivats animals i ja està, cal vigilar el que es menja.
  • El sucre, millor si té baix índex glucèmic, o sigui que s’incorpora a poc a poc a la sang (el sucre blanc és el pitjor, amb índex glucèmic 99, entra molt ràpid al torrent sanguini i també desapareix molt ràpid. Es pot canviar per mel, “jarabe de agave” –xarop d’atzavara- , suc de poma, dàtils…
  • Els edulcorants artificials, que molt sovint es troben en aliments “light”, provoquen un pic d’insulina, però sense haver-hi sucre “veritable” a la sang, això provoca un desgavell que a la llarga sembla que pot provocar malalties com “intestí permeable”, i hi ha estudis que diuen que poden estar relacionats amb càncer.
  • Sobre la pregunta de les galetes, si es menja molt de blat és possible que provoqui irritacions a la mucosa intestinal. És aconsellable l’avena, perquè els seus carbohidrats s’alliberen més a poc a poc en la digestió.
  • Cal acceptar que hi ha dies que les emocions són diferents a altres, i això no és dolent en sí mateix, convé acceptar-ho… i no “tapar” les emocions amb excés de menjar….
  • Les marques blanques a les ungles no són degudes a falta de calci, és més aviat per cops i microtrencadisses, i en tot cas a falta de zinc i vitamina B12 per a reparar/evitar aquestes trencadisses
  • Les begudes energètiques NO són gens recomanables, barrejar cafeïna i taurina amb sucre és una mala combinació (sobre tot pel cor), i encara més si s’hi afegeix alcohol. La cafeïna pot causar addicció a aquestes begudes.
  • El menjar, millor si és: poc processat (tindrà menys additius, sabrem exactament què conté), de temporada (a l’hivern convé menjar cítrics per la vitamina C, més tard pastanagues  per la vitamina B12 i carbasses per la vitamina A i el betacaroté; cada temporada la natura ofereix el que el cos necessita), locals (tindran més qualitat perquè no han patit tants canvis de temperatura en el transport i emmagatzematge; és més sostenible perquè no requereix tants camions transportant-ho; dona sortida a les persones de la zona) …
  • En el menjar cal tenir equilibri, no obsessionar-se amb controlar-ho tot, i tampoc no abusar de res. S’ha de pensar en la salut, i també s’ha de pensar en disfrutar, i tenir en compte que cal un bon funcionament físic, però també mental i emocional.

Agraïm a la Ceci el seu temps i els seus consells, i la seva oferta perquè, si tenim més preguntes, li fem en qualsevol moment.

Moltes gràcies!!!!

1 comentari

  1. Annabel

    Muchas gracias Carmen por el resumen. Aunque me hubiera gustado mucho que esta charla interactiva sobre alimentación, tan importante hoy en dia, la hubieran podido aprovechar todos los alumnos y no solo un grupo de los 2. No es lo mismo escuchar a una nutricionista directamente que dar la información de un resumen. Pero se agradece mucho tu esfuerzo y tiempo Carmen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>