L’alumnat de 2n Batxillerat ha treballat el Bicentenari del General Joan Prim (Reus el 6 de desembre de 1814).

L’alumnat de 2n de Batxillerat ha treballat la figura del militar i polític reusenc Joan Prim.
Prim era un liberal i va esdevenir un dels principals conspiradors contra Isabel II. Aquest militar va ser un home clau en diferents esdeveniments de gran importància per la història d’Espanya durant la segona meitat del segle XIX com la Revolució de la Gloriosa el setembre de 1868 que va provocar la caiguda de la reina Isabel; la promulgació de la Constitució de 1869 o la defensa d’una monarquia constitucional centrada en l’elecció personal d’Amadeu de Savoia el 1870 com a rei d’Espanya (Amadeu I).
Aquesta elecció li va portar molts enemics com  el duc de Montpensier que aspirava al tro espanyol  o el general Serrano molt pròxim a la dinastia borbònica.
Prim va morir el 30 de setembre de 1870, tres dies després d’haver rebut els trets d’uns trabucaires al carrer del Turco de Madrid sense que mai es poguessin aclarir les circumstàncies d’aquest fet.
El treball de l’alumnat va consistir en la recreació d’aquells dies tant convulsos de la història d’Espanya mitjançant el disseny i redacció de dues pàgines periodístiques d’un diari de l’època (“El Imparcial”): una pàgina seria la portada i l’altra, una interior, on s’havia d’explicar l’atemptat i la mort de Prim i els possibles sospitosos del magnicidi.
Tota aquesta informació havia d’estar acompanyada per un editorial i imatges contemporànies de l’època.
El treball sobre la figura de Prim es va completar amb la lectura durant el segon trimestre de la novel•la  de l’historiador hispanista Ian Gibson, “La Berlina de Prim”.

Informa: Departament de Socials.