Sortida a Tarragona

El dia 28 de març, un grup de 35 alumnes de 4t d’ES0, 1r i 2n de batxillerat, acompanyats per dos professors, van assistir a l’auditori del Camp de Mart a les representacions de la tragèdia grega Èdip rei de Sòfocles i de la comèdia llatina Adelphoe de Terenci, adreçades a alumnes d’ educació secundària de Catalunya i altres comunitats autònomes veïnes.

Els diversos festivals de teatre grecollatí celebrats a tot l’Estat fan arribar al públic juvenil obres que seria molt difícil contemplar dins dels circuits comercials. Resulta molt recomanable poder gaudir-ne pel fet de ser lectures obligatòries per als alumnes de batxillerat que han de presentar-se a les proves d’accés a la universitat. Pel que fa a la tragèdia, va ser una versió fidel de l’original grec, mentre que la comèdia va esdevenir una adaptació molt lliure, que permetia però , tenir una visió general del contingut.

A la tarda, vam fer una visita a algunes de les restes arqueològiques d’aquesta ciutat declarada per la UNESCO Patrimoni de la Humanitat: muralla, circ, amfiteatre i aqüeducte. En vista de la bona acollida per part dels alumnes, esperem poder repetir-la els pròxims anys.