Robolot 2017

El passat cap de setmana, 6 i 7 de maig, es va celebrar a Olot el ja veterà concurs de robòtica didàctica robolot. Enguany el certamen canviava el format tot ampliant espais, horaris i proves. Els alumnes de 3r d’ESO de l’Ins Guissona Juan Pablo Devesa, Marc Domenjó, Núria Jounou, Àlex Pons i Lluc Romeu varen participar el dissabte a la prova de mini-sumo. En aquesta disciplina els robots lluiten per parelles i han d’utilitzar la força i l’estratègia per fer fora el seu contrincant del doyo. Els resultats varen ser dispars, alguns robots inutilitzats, reparacions d’última hora, nervis, … i fins i tot un podi!

El diumenge era el dia dels robots velocistes, bòlids que es persegueixen en una pista ovalada amb l’objectiu d’atrapar el rival. En aquesta competició varen participar els alumnes de 4t d’ESO Roger Enguínados i Lara Solé. Des d’un principi es va veure que els seus robots eren dels més ràpids, però al llarg del matí varen patir problemes de fiabilitat, cosa que va fer minvar les seves opcions d’accedir a la final.

La valoració general que varen fer els estudiants de Guissona va ser molt positiva. Aquesta nova experiència els va permetre posar-se a prova i mesurar les seves habilitats com a constructors i programadors de robots. Malgrat que els resultats no varen acompanyar en aquesta ocasió, vivències com aquesta els anima a seguir treballant prenent com a model els constructors més professionals.