Premis Comarcals Treball de Recerca 2019

El passat dia 10 de maig a les 18h i a la Sala Francesc Buireu del Centre Cívic de Cervera es van lliurar els premis als Treballs de Recerca de la comarca de La Segarra. Mitjançant aquests treballs, l’alumnat aplica el coneixement après durant els estudis de l’Ensenyament Secundari Obligatori, ESO, i desenvolupa les habilitats i competències de l’argumentació, el tractament de la informació i la recerca pròpiament dita.

El treball de recerca està orientat a la investigació. L’alumnat aprofundeix sobre un tema determinat aplicant estratègies  per resoldre algun problema o qüestió que és del seu interès, tot i formulant, comprovant o anul·lant la seva hipòtesi de treball. Tota aquesta tasca s’assessora per una tutora o tutor del centre que en fa el seguiment.

Aquesta ha estat la setzena edició.  Com sempre s’estableixen dues modalitats: Ciències i Tecnologia i; Humanitats i Ciències Socials.

Cada modalitat compta amb els premis següents:
1r. Premi: 300,00 € | 2n. Premi: 200,00 €  | Accèssit: 100,00 €

Els dos jurats, un per a cada categoria,  sota criteris establerts i per consens, han decidit atorgar els reconeixements i guardons següents:

Es va concedir diploma de reconeixement als següents alumnes i treballs de la categoria de ciències i tecnologia:

• Un additiu alimentari en controvèrsia: el glutamat monosòdic. Autor Pau Costa Ribalta de l’Institut La Segarra.
  • Passejant entre matemàtiques. Autores Júlia Bernaus Trullols i Abril Costa Bou, de l’Institut Antoni Torroja.
  • Completa, augmenta i reforça? La doble cara dels suplements proteics. Autors Maria Besora Vecino i Roger Jounou Tarrés de l’Institut Guissona

Categoria de ciències socials i humanitats els diplomes de reconeixement van ser per:

• Sobre el poder. Autora Núria Sánchez de la Morena Augé, de l’Institut La Segarra
  •  Quan la vida és un llarg viatge. Autors Aura Riu Holgado i Jaume Jové Elies de l’Institut Antoni Tarroja
  • El paper de la dona en la música. Autora Jessica Ruiz Aguilera, de l’Institut La Segarra.

Es van concedir els següents premis d’accèssit:

• El món en un dit. La solidaritat social al món de l’autoestop. Autor Albert Puigpinós Jiménez. Tutora del treball Montse Remacha Selva de l’INS Guissona. Modalitat Humanitats i Ciències Socials
  • Què hi ha de cert en les dietes alcalines? Autora Alba Tuset Camps, Tutora del treball Dolors Rossich de l’INS La Segarra.

Els segons premis van ser per:

• La viabilitat econòmica de l’Estat català. Autora Laura Cots Roig. Tutora Pili López Sans de l’INS Antoni Torroja. Modalitat Humanitats i Ciències Socials
  • Confort a l’aula? Autors Lara Solé García i Roger Bernaus Minguell. Tutor Andreu Marsal Coll de l’INS Guissona. Modalitat Ciències i Tecnologia

Finalment, els guardonats amb el primer premi van ser:

• Els escacs: més que un joc. Autor Guim Estruch Andreu. Tutor Marcel Bonet Verdú de l’INS Guissona. Modalitat Humanitats i Ciències Socials.
  • El foc generador de fàrmacs. Autores Irina Muñoz Asbert, Maria Prat Viñas i Arnau Noguera. TutorAntoni Mayoral Arqué de l’INS Antoni Torroja. Modalitat Ciències i Tecnologia

Enhorabona a tots i totes per la bona feina feta i l’esforç en fer-la!!