Intercanvi Holanda

La setmana del 27 de març al 2 d’abril, un grup d’alumnes de 4t d’ESO vam realitzar un intercanvi amb uns alumnes holandesos 3r d’ESO per tornar-los la visita que ells ens havien fet a Guissona.

Vam marxar de davant de l’institut el dia 27 de març a les 4:30 de la matinada i vam arribar a Rotterdam sobre les 10 del matí. Allà vam fer una mica de turisme i vam visitar el centre de la ciutat amb la seva catedral. A la tarda vam anar a casa de les famílies que ens acollien i ens hi vam instal·lar.

El dimarts vam passar-nos tot el matí al seu institut, a Naaldwijk. Allà vam fer diverses activitats per conèixer les dades més rellevants del seu país. A la tarda vam conèixer més d’aprop la història de l’Anna Frank.

El dimecres un noi holandès de l’intercanvi ens va portar a l’ hivernacle on treballava. Ens va explicar el sistema que utilitzen per cultivar plantes ornamentals.
Després de dinar vam elaborar una presentació sobre els llocs que tot turista hauria visitar a Amsterdam i a Westland, que és la zona on se situa el seu institut.

El dijous vam anar a Amsterdam i allà vam visitar el museu Riksmuseum, que acull diverses obres d’art de pintors com Vincent Van Gogh i Rembrant i més tard els professors ens van deixar temps lliure per anar a comprar o passejar per la ciutat.

El divendres vam anar a La Haya, allà vam visitar un museu anomenat Escher basat en efectes òptics, va ser molt emocionant. Després de dinar, vam realitzar una activitat amb els companys per a conèixer diversos llocs importants de la ciutat com ara la catedral o alguns monuments d’antics monarques.

El dissabte el vam passar amb les famílies i el diumenge vam marxar de Naaldwijk a les 6:30 del matí i vam arribar a Guissona a les 14:30.

Creiem que aquest intercanvi ha estat una experiència única i irrepetible. Hem fet molts amics i hem conegut llocs molt bonics. També hem practicat l’anglès ja que ens vam haver d’espavilar per fer-nos entendre amb els companys i les seves famílies. Esperem que aquesta millora en el nostre anglès ens sigui útil en un futur.

IMG-20170331-WA0004IMG-20170330-WA0025