D’historiadores i d’historiadors per un dia!! (Aula Integració)

D’historiadores i d’historiadors per un dia!!

El passat dijous, 18 de març del 2021, els alumnes de l’Aula d’Integració van anar al Museu de Guissona per fer-hi el taller “La societat romana. Investiguem el passat”, a càrrec de la tècnica del Museu, Blanca.

Durant el taller, els alumnes es van dividir en 4 grups i cadascun va investigar diferents restes romanes per, a partir d’aquí, deduir i ampliar els seus coneixements sobre el món romà: els enterraments infantils, els diferents materials dels objectes de ceràmica i les monedes, la ceràmica romana que s’utilitzava a cuina i a taula i, per últim, les inscripcions a les làpides i pedestals per treballar-hi la nomenclatura de les diferents classes socials, el tipus de lletra, etc.

Encara ens va quedar una tasca pendent: analitzar unes dades demogràfiques sobre la població de Guissona de diferents dècades del segle XX i relacionar-les amb la situació actual, que farem a classe. El coneixement del passat, com molt bé ens han explicat, ens ajuda a entendre el present.

Agraïm moltíssim al Museu de Guissona la seva atenció i col·laboració.