JAUME SOLER ÉS PREMIAT A LA 13a EDICIÓ DEL CONCURS PLANTER

Dijous, 2 de juny, va tenir lloc l’acte de lliurament de premis del concurs Planter de Sondeigs i Experiments a l’aula magna de la Facultat d’Economia i Empresa de la UB.
L’alumne Jaume Soler de 2n de Batxillerat va rebre una menció pel treball Podem controlar l’atzar? Una anàlisi matemàtica de la ruleta.
Els objectius d’aquest concurs , adreçat a estudiants d’ESO i Batxillerat i organitzat conjuntament per la UPC, UAB i UB, són fomentar l’interès dels alumnes per l’Estadística com a eina fonamental de recerca, tant en ciències experimentals com en ciències socials, i incentivar la tasca educativa en aquesta àrea de coneixement.
En aquesta convocatòria, s’hi van presentar cinquanta treballs i hi van participar disset centres docents amb una implicació de cent cinquanta-vuit alumnes. L’edició d’aquest any va comptar amb una temàtica molt diversa. Des de tota mena d’experiments físics, tecnològics, químics… fins a temes sobre la pandèmia, l’esport, l’alimentació, les xarxes socials, l’ecologia, el medi ambient i la salut.