CURS 23-24: INSTITUT LLIURE DE MÒBILS

A partir del curs 2023-2024, l’Institut Guinovarda aposta per esdevenir un ENTORN SENSE MÒBILS.

Actualment, pràcticament el 100% del nostre alumnat disposa de telèfon mòbil, el qual esdevé per a ells una eina amb la qual juguen, es socialitzen i es comuniquen, però al mateix temps té un impacte negatiu sobre els resultats acadèmics a causa del mal ús que se’n fa a les aules on és font de distracció i de pèrdua de concentració. A més el seu ús inadequat, sobretot de les xarxes socials i whatsapp , és font de bona part dels conflictes dins i fora del centre.

És per tot això que hem actualitzat la normativa per a tot l’alumnat respecte a l’ús dels dispositius mòbils:

1. – Es prohibeix l’ús del mòbil (o altres dispositius amb funcions similars com rellotges…) dins del recinte del centre a tot l’alumnat.
2. – El mòbil no es pot fer present, ni visible, ni audible, des de les 8:00 fins a les 14:35 hores, sense excepció (ni patis, ni canvis de classe, passadissos, escales, guàrdies, ni cap altra casuística).
3. – En tot cas, si el porten ha d’estar guardat i apagat i  l’alumnat sempre ha de vetllar per la integritat del seu dispositiu electrònic i n’és el seu responsable. El centre no es farà responsable de les avaries, trencament, pèrdues, furts o robatoris dels telèfons mòbils de l’alumnat ni prendrà cap acció o mesura al respecte.

En cas  d’incompliment de la normativa, tant per l’alumnat d’ESO, CFGB, CFGM, Batxillerat i PFI, les sancions seran les següents:

– En la primera incidència de mòbil, les caps d’estudis trucaran als tutors legals per avisar-los.

– A partir d’aquí, una incidència de mòbil implicarà un dia d’expulsió a casa.
– Si hi ha una reiteració elevada d’incidències la Comissió de convivència valorarà aplicar més dies de sanció.

Si el professorat decideix fer ús didàctic del mòbil a l’aula, ho notificarà amb dos dies d’antelació via Ieduca.

A consergeria hi ha un telèfon que l’alumnat pot utilitzar en cas d’emergència:  93 776 07 01

Si tothom col·labora en el compliment d’aquesta normativa, hi haurà una millora de la convivència i s’evitaran conflictes innecessaris produïts per un mal ús dels dispositius electrònics. Agraïm també la col·laboració de les famílies!

1. sonia

bona tarda
    entenc que aquewsta normativa de mobils, també s’aplica a que els professors no demanin entrar a internet amb els mobils als alumnes, i que faciliteu una bona wifi per treballar.
    d’altra banda, la prohbicio de l’us dels mobils a la classe per part dels professors imagino que també s’aplciará, si no poc exemple donarem a aquesta normativa. Que em sembla perfecte per evitar molts temes de bulling.

2. Yolanda

Me parece estupenda la iniciativa, lo que no llego a entender que sí hay profesores que siguen utilizando el móvil y mucho menos entiendo que llevo hoy 18 septiembre 2h intentando llamar al instituto para una emergencia familiar y esté el teléfono principal desactivo. A quien acudo?? En fin, me veo con la necesidad de ir directa al centro.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *