Projectes Educatius

MISSIÓ

L’Institut Guinovarda és català i laic, i té com a l’objectiu proporcionar a l’alumnat una formació integral, sòlida i de qualitat, incorporant les noves tecnologies com a metodologia de treball, que el permeti en el futur ser ciutadans autònoms, responsables, solidaris, respectuosos, tolerants, amb esperit crític vers la realitat de l’entorn, capaços d’adaptar-se als canvis constants d’aquest tant socials com econòmics i culturals, i, competents en les habilitats socials, digitals, personals i professionals per tal que es puguin desenvolupar adequadament en el món laboral i/o en el món acadèmic.

VISIÓ

– Un centre suficientment dotat de recursos materials i humans que permetin millorar el rendiment acadèmic i la maduresa personal de l’alumnat.

– Volem ser un centre de referència a la comarca pel què fa al nivell acadèmic, humà i professional dels nostres alumnes.

– Participació en activitats de grup, adoptant actituds de flexibilitat, solidaritat, interès i tolerància, per superar inhibicions i prejudicis i rebutjant tot tipus de discriminacions degudes a edat, raça, sexe i diferències de caràcter físic, psíquic, social i altres característiques personals.

– Foment del creixement personal i social reforçant les habilitats socials dels nostres alumnes.

– Proporcionar un entorn de treball participatiu i motivador que faciliti la implicació en el projecte educatiu i la gestió de centre de tots els membres de la comunitat educativa.

– Afavorir la creació d’una imatge real de l’alumne, de les pròpies característiques i possibilitats per tal de desenvolupar un nivell d’autoestima que el permeti encarrilar d’una manera autònoma i equilibrada els seu futur acadèmic i/o professional.

– Valoració de l’esforç i la superació de les dificultats dels nostres alumnes i contribuir en el seu benestar personal i col·lectiu.

– Capacitar l’alumnat per obtenir, seleccionar, tractar i comunicar informació emprant totes les fonts possibles, i les metodologies i instruments tecnològics apropiats; procedint de manera organitzada, autònoma i crítica.

– Capacitat per part de l’alumnat i del professorat d’adaptació a canvis de tot tipus i a possibilitats d’innovació i millora. Incorporant les noves tecnologia i les innovacions pedagògiques a es metodologies d’ensenyament i aprenentatge.

– Aprofundiment i definició de nous sistemes de gestió per millorar la tasca docent, l’administrativa i facilitin la relació família-escola.

– Dotació al professorat d’eines o estratègies per tractar tant la diversitat com els problemes de gestió de l’aula.