ELS ALUMNES DE PRIMER D’ESO VISITEN L’ABRIC ROMANÍ DE CAPELLADES

Dijous passat, 11 de novembre, l’alumnat de primer d’ESO va realizar una visita al Parc Prehistòric de l’Abric Romaní, un jaciment arqueològic situat al municipi de Capellades.
Es tracta d’un dels jaciments més importants de la península ibèrica i els vestigis del passat que s’hi troben daten del paleolític mitjà. Es troba al nivell d’altres grans espais arqueològics de la prehistòria com ara Serinyà o Atapuerca i és dirigit pel prestigiós arqueòleg Eudald Carbonell.
La visita va consistir en un recorregut guiat pel museu i el parc arqueològic, dut a terme per un equip d’experts que ens van mostrar les formes de vida i l’hàbitat dels pobladors i pobladores d’aquella època: els neandertals.
L’alumnat va participar activament en aquest recorregut a través de la realització d’activitats com ara el llançament de javelina i el tir amb arc.
Els grups classe van realitzar torns per aquests recorreguts i el professorat acompanyant va desplegar una sèrie de proves pràctiques per reforçar l’aprenentatge envers la nostra prehistòria, les quals es van portar a terme en el transcurs del matí.