L’Institut Gallecs participa en el Festival Retotech 2023 de la Fundació Endesa

Avui hem participat en el Festival Retotech 2023 de la Fundació Endesa,  en un concurs de projectes de robòtica per solucionar problemes del nostre entorn.

L’event ha tingut lloc a Barcelona, amb la participació de 45 centres entre escoles i instituts de Catalunya.

L’Institut Gallecs ha participat amb un detector d’ocupació remot que avisa al mòbil dels espais ocupats o lliures. Un grup de l’alumnat de 2G1 va voler millorar les cues dels lavabos del pati i ajudar a la professora de guàrdia a saber quants serveis ocupats o lliures hi ha, consultant el seu mòbil des de la porta. Amb un taulell dissenyat en 3D i imprès al centre, també es mostren unes llums vermelles per indicar a la porta d’accés els lavabos ocupats. És un sistema útil, pràctic i aplicable, també traslladable a emprovadors de tendes de roba i taules en bars/restaurants, entre d’altres casos similars.

Els alumnes seleccionats han explicat el nostre projecte en el concurs, a més a més de compartir amb els altres centres idees i inquietuds i disfrutar aprenent.