CFGS- Integració Social

Competència general

Programar, organitzar, implementar i avaluar les intervencions d’integració social aplicant estratègies i tècniques específiques, promovent la igualtat d’oportunitats, actuant en tot moment amb una actitud de respecte cap a les persones destinatàries i garantint la creació d’entorns segurs tant per a les persones destinatàries com per al professional.

Competències i perfils professionals

• Programar, organitzar i avaluar les intervencions d’integració social.
  • Desenvolupar les intervencions dirigides a l’entrenament i a l’adquisició d’habilitats d’autonomia personal i social.
  • Establir, adaptar i aplicar sistemes alternatius de comunicació.
  • Identificar i concretar les característiques i necessitats del context social de la intervenció
  • Prevenir conflictes entre diferents persones, actors i col·lectius socials.
  • Organitzar i implementar el procés de gestió de conflictes.
  • Realitzar la valoració, el seguiment i la difusió de la mediació com una via de gestió de conflictes.
  • Incorporar la perspectiva de gènere en els projectes d’intervenció social.
  • Gestionar la informació sobre els recursos sociolaborals i formatius i col·laborar en l’anàlisi de llocs de treball per a la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat.
  • Realitzar les intervencions dirigides a l’entrenament per a l’adquisició i desenvolupament d’habilitats sociolaborals en les persones amb discapacitat.
  • Recolzar en el procés d’inserció sociolaboral de persones amb discapacitat
  • Efectuar el seguiment de la inserció sociolaboral amb l’empresa, l’usuari i el seu entorn personal.
  • Detectar, generar i utilitzar recursos socials i comunitaris per a la realització d’intervencions socioeducatives amb persones amb discapacitat.
  • Organitzar i realitzar l’acompanyament de persones amb discapacitat en la realització d’activitats programades.
  • Organitzar, desenvolupar i avaluar processos d’inclusió de persones amb discapacitat en espais de lleure i temps lliure
  • Organitzar i desenvolupar l’entrenament en estratègies cognitives bàsiques i alfabetització tecnològica per a persones amb discapacitat, en col·laboració amb professionals de nivell superior.
  • Actuar, orientar i recolzar les famílies de persones amb discapacitat, en col·laboració amb professionals de nivell superior.
  • Executar, en col·laboració amb el tutor/a i/o amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu, els programes educatius de l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) a la seva aula de referència.
  • Implementar els programes d’autonomia i higiene personal a la neteja de l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE), participant amb l’equip interdisciplinari del centre educatiu.
  • Dinamitzar la planificació, desenvolupament i avaluació d’intervencions i projectes comunitaris i de participació ciutadana que es desenvolupin entre els diferents agents que configuren una comunitat o una zona territorial.
  • Establir estratègies de comunicació i difusió dels diferents projectes i actuacions comunitàries.