L’alumnat es converteix en terminòlegs i terminòlogues

El grup de 1r Batxillerat A i el 4G1 han participat amb èxit en el concurs El Meu Neologisme, la proposta terminològica del Termcat, al costat de fins a 200 alumnes d’altres centres de Mollet (Vicenç Plantada, Sant Gervasi i Aiguaviva).

Les nostres alumnes Daniela Milena i Aina Murillo van ser les guanyadores gràcies a la creació d’un nou terme, “bioagradable”, que es podria definir com: “es diu d’allò que és bo per al medi ambient i veritablement encaixa amb el medi / ecosistema en què s’aplica. Pot ser un objecte, però també una conducta o acció.”

El premi es va comunicar en el marc de la vuitena xerrada del Termcat amb la col·laboració del Servei de Català (CPNL), l’Ajuntament i l’Hospital de Mollet, en l’auditori del qual es va celebrar l’acte el passat 28 de febrer.

La xerrada, a càrrec de la terminòloga i cap de projectes de l’àmbit biomèdic del Termcat, M. Antònia Julià Berruezo, va parlar del “Joc de termes: el poder de coneixement” i li va donar especial rellevància a la terminologia mèdica, tenint en compte que coincidia amb el Dia Mundial de les Malalties Minoritàries o Rares.