“Jo, Robot”, una col·laboració entre TCAI (Cures d’Infermeria) i els projectes tecnològics a l’ESO.

L’alumnat de 2n ESO de l’Institut Gallecs ha estat treballant projectes per al concurs RetoTech. En el mateix centre s’imparteixen diversos cicles formatius, en els que hi ha els estudis de Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria (TCAI). Com que resulta que aquests i  aquestes estudiants estaven treballant sobre robòtica en un projecte anomenat “Jo, Robot”, vam decidir fer una col·laboració. Els i les alumnes de TCAI estaven analitzant la repercussió de l’ús de robots en les seves funcions com a professionals, per així valorar com aprofitar al màxim els avenços tecnològics, sense que competir pels llocs de feina.

Per això una representació de l’alumnat de TCAI va venir a la classe de Tecnologia de 2G1 i 2G2 i ens van explicar els robots que ja existeixen i tenen una funció en sanitat. També vam debatre quins robots i amb quins usos els agradaria trobar-se com a futurs i futures auxiliars d’infermeria. Les conclusions van ser molt clares i enriquidores: els robots haurien de fer feines com repartir medicació i altres materials per les habitacions, recordar horaris i pautes, traslladar material pel centre… perquè els i les auxiliars d’infermeria poguessin dedicar més temps al tracte personal, a l’intercanvi emocional i a l’empatia amb gent depenent, malalts i malaltes, així com acompanyar a les seves famílies.

L’empatia i la calor del contacte humà són unes de les eines més valuoses i efectives del nostre personal sanitari, i amb això… cap robot se’ls apropa! Gràcies per la reflexió!