L’educació emocional, tema central de la conferència inaugural

L’educació emocional ha estat el tema central de la conferència inaugural de l’INS Gallecs, que va tenir lloc el passat dimecres a la sala d’actes, a càrrec d’un professional en aquest àmbit, Ramiro Ortegón Delgadillo. El ponent, membre de SEER -entitat referent en aprenentatge i salut-, va centrar el seu discurs en els reptes de la docència post-pandèmia amb el títol «Afrontar els reptes de l’Educació des de força de la vulnerabilitat», davant del professorat del centre.

La xerrada va posar sobre la taula alguns conceptes i qüestions que formen part del dia a dia dels docents a l’hora de formar i acompanyar els alumnes en el seu creixement com a individus, en un marc de seguretat emocional per desenvolupar-se amb autonomia i afrontar conflictes.

Ramiro Ortegón Delgadillo és assessor institucional en el marc de l’ICAS (Servei per a l’abordatge integral del conflicte) i en treball de prevenció a la Plataforma PDA Bullying. És diplomat en Infermeria per lEUI de Vall d’Hebron, expert en Maltractament Infantil, màster en Infermeria Escolar, en Educació Emocional i Benestar, en Educació per a la Salut i en Investigació i Recerca.