Gallecs sostenible

L’Institut Gallecs forma part de l’entorn natural de Gallecs que és un espai rural comprès entre els termes municipals de Mollet del Vallès i Parets del Vallès (Vallès Oriental) i que engloba una àrea natural de 755 hectàrees.

Volem que el nostre alumnat s’impliqui en la relació amb el medi des del vincle amb el Centre i amb el seu entorn proper per poder assolir dos objectius bàsics en educació mediambiental:

Valorar críticament els hàbits socials relacionats amb la salut, l’alimentació, el consum, la cura, la consideració i el respecte cap als éssers vius, i contribuir a la conservació i millora del medi ambient.

Prendre consciència de les problemàtiques que té plantejades la humanitat i que es concreten en els objectius de desenvolupament sostenible.

Des de l’Institut Gallecs ens comprometem a refermar el nostre compromís amb el nostre entorn amb el desenvolupament del projecte de sostenibilitat com a un dels eixos vertebradors del centre. Les diferents iniciatives han d’involucar tota la comunitat educativa, començant per l’alumnat i el professorat des de dins de les pròpies aules, i obrint-se a la participació de les famílies i col·laboració amb entitats de l’entorn.

L’Educació per la sostenibilitat forma part de l’essència de la formació de l’alumnat al llarg de totes les etapes educatives, inserida a les matèries i a projectes d’àmbit del nostre centre. (per tal d’ambientalitzar el currículum). Tot el desplegament curricular del Projecte mediambientals té en compte l’adaptació i l’aplicació directa als Objectius de Desenvolupament Sostenible.