Stop contaminació acústica

Els alumnes de 1r d’ESO han finalitzat el projecte Stop contaminació acústica amb la campanya de sensibilització en la qual, entre altres coses, han enregistrat el rap Stop Contaminació Acústica, que parla dels problemes que porta la contaminació acústica.

En aquest projecte els alumnes van començar amb la recerca sobre contaminació acústica, com es mesura, quins problemes provoca i com es pot minimitzar.

El segon aspecte desenvolupat va ser un estudi acústic de l’institut en què van mesurar amb sonòmetres els nivells de soroll que hi havia durant les classes per després fer l’anàlisi estadística de les dades obtingudes. Els resultats d’aquesta anàlisi indiquen que en la majoria de les aules se superen els nivells d’intensitat sonora recomanats per a un recinte escolar.

En tercer lloc, van fer una proposta d’actuació per millorar els nivells sonors que tenia en compte tant canvi d’hàbits com la instal·lació de materials que permetessin la millora del condicionament acústic de les aules.

Per finalitzar, van crear una campanya de sensibilització en què han enregistrat el rap, han fet un muntatge audiovisual de conscienciació sobre el tema, han programat un semàfor de soroll amb Scratch i han fet diversos cartell per visualitzar els problemes que produeix la contaminació acústica i les possibles solucions.