Manifest dels centres educatius de Sant Vicenç

Benvolgudes famílies,

Davant els esdeveniments que s’estan vivint a Catalunya aquests darrers dies, la comunitat educativa de l’escola us vol fer arribar un missatge de tranquil·litat i de serenor.

L’escola és un espai de convivència, de respecte, de tolerància, de pluralitat, de pau i de democràcia. Com a tal, el centre és un espai acollidor que promou aquests valors i té cura del creixement personal i emocional dels nens i nenes.

Aquests darrers dies, s´han viscut situacions molt tenses, moltes d’elles en centres escolars i en entorns molt pròxims a tots nosaltres, i els infants i joves n´han rebut l’impacte. Us volem demanar que tots junts preservem la nostra escola com un espai pacífic i segur en el qual prevalguin els valors de la convivència.

A més, vetllem per la informació que pugui arribar als infants i joves i acompanyem-los, tant des de l’escola i l’institut com des de casa, amb les explicacions oportunes a tot el que està passant, sempre des del respecte a la diversitat social i apel·lant a un diàleg serè i responsable.

Institut Gabriela Mistral