Aliança per a un sistema educatiu avançat

escolanova_logo

Fa temps que el claustre de professorat tenia la consciència que calia “canviar coses” per millorar el procés d’aprenentatge del nostre alumnat, els seus resultats acadèmics, la convivència, la imatge externa del centre, entre altres. Per això, des del curs 2012-2013 vam començar a formar-nos, conèixer altres experiències, consolidar bones pràctiques, i implementar canvis i nous projectes (la participació en la Xarxa de Qualitat i la certificació en la norma ISO 9001:2015, el projecte TEI, l’Aprenentatge i Servei, el treball en xarxa amb l’Ajuntament, són exemples d’una llista molt llarga).

Tot aquest treball, naturalment, s’ha traduït en millores que hem pogut constatar curs rere curs. Tanmateix, potser hi havia la idea latent que tot anava massa a poc a poc, que el canvi havia de ser més profund: una nova mirada sobre l’alumne/a i el seu procés d’aprenentatge.

La irrupció d’Escola Nova 21 ha accelerat aquest procés. El darrer trimestre del curs hem encetat una dinàmica de reflexió sobre el centre que volem en el futur, que ha conclòs amb una votació inequívoca: no ens volem quedar on som… Aquest treball s’ha compartit amb el Consell Escolar, que també es mostra favorable a l’adhesió a Escola Nova 21.

Saber que podem comptar amb l’acompanyament dels qui ja han recorregut un camí més llarg, sens dubte, ens ha decidit a tenir l’atreviment d’empendre un repte d’aquestes dimensions.