Setmana de la ciència i la tecnologia 2019

Durant els dies 13, 14 i 15, es va celebrar a l’Institut la Setmana de la Ciència i la Tecnologia.

Durant aquests dies, els alumnes van realitzar una sèrie d’activitats i experiments relacionats amb la ciència i la tecnologia, i van acabar fent una exposició davant tots els cursos, compartint així les seves construccions i els seus aprenentatges. Els alumnes de 1r d’ESO van construir un pont autoportant (que s’aguanta sense fer servir cap element d’unió), com va fer Leonardo da Vinci.
També van conèixer la utilitat d’un hivernacle i en van construir un ells mateixos i van fabricar, fins i tot, diferents tipus de volcans. També van treballar les biografies en castellà de diferents personatges relacionats amb la ciència i van realitzar una maqueta per observar el camí del Sol en el cel.
Els alumnes de 2n d’ESO van construir un gat hidràulic per comprendre la utilitat dels fluids i quines propietats podem obtindre segons el principi de Pascal. Van fer ús de la llengua anglesa per treballar la biografia de Leonardo da Vinci a través d’unes activitats molt dinàmiques que comptaven amb la col·laboració d’alumnes de 3r d’ESO i van fer diferents experiments relacionats amb la llum i el so amb la col·laboració d’alumnes de batxillerat, per acabar posant a prova les seves habilitats artístiques, van fer un cotxe autopropulsat per a competir en una cursa.
Els alumnes de 3r, a més, van realitzar un holograma 3D d’ells mateixos, van dissenyar i enregistrar un experiment científic i van elaborar les seves pròpies aquarel·les.
Els alumnes de 4tt van construir una maqueta d’una excavadora hidràulica per posteriorment dotar-la amb sensors i Leds d’Arduino.
L’últim dia, els alumnes van exposar les seves creacions davant tot l’Institut i es van lliurar diversos premis com a reconeixement dels millors treballs!

Podeu veure algunes fotografies en aquest enllaç.