Taller de suport bàsic per a l’alumnat de 4t d’ESO

Primum non nocere, “No causar més dany”, és la regla d’or del taller de suport bàsic vital que l’alumnat de 4t d’ESO ha fet aquesta setmana. Durant dues hores, i amb la col·laboració d’un formador del centre de la Creu Roja del Baix Llobregat, han conegut les diferents situacions d’urgència amb les quals es poden trobar.

Davant d’una situació d’urgència que requeriria la intervenció d’una altra persona, els alumnes han après com protegir, avisar i socórrer. D’aquesta manera, han après com es realitza una exploració primària, tot identificant aquelles situcions que suposin una amenaça immediata per a la vida, mitjançant un reconeixement dels signes vitals.

Tota una sessió que ha combinat la teoria i la pràctica, ja que els han mostrat el funcionament d’un desfibril·lador i també han practicat amb un maniquí RCP la tècnica de la compressió toràcica, és a dir, com s’hauria de fer una reanimació cardiorepiratòria. Primer cal veure què li passa, si ens sent i si es troba bé, o sigui, cal saber si té consciència i si respira. Així mateix, van practicar la posició lateral de seguretat i la maniobra de Heimlich.