Sortida a Tarraco Viva 2018

Els passats dies 25 i 26 de maig els alumnes de 1r i 2n de batxillerat de llatí i grec van estar a Tarragona gaudint del festival romà Tarraco Viva 2018.

El divendres 25 va començar el dia amb la visita al Fòrum colonial i al teatre i després va seguir amb la VIII passejada arqueològica a càrrec de l’APLEC i l’ICAC: “Mobilitza’t pel circ romà de Tarraco”, un serious game per al mòbil que consistia a fer una sèrie de missions a partir de preguntes relacionades amb el Circ romà de Tarragona. A la tarda, els alumnes van poder gaudir d’un monòleg de recreació històrica (“Diògenes, la cerca d’un home”) i d’un passeig pel Camp de Mart, on van poder veure artesans que creen rèpliques arqueològiques d’originals trobats en excavacions, així com demostracions pràctiques de fabricació de materials amb ferro, llana o fusta.

Dissabte al matí van poder veure un altre monòleg dramatitzat (“Luci Anneu Sèneca, reflexions abans del suïcidi”), reconstruccions de la vida dels legionaris imperials i les restes del temple d’August, al costat de les escales de la catedral de Tarragona.

La guinda dels pastís va ser a la tarda: els “Munera Gladiatora” (els jocs dels gladiadors) a l’amfiteatre de Tarragona amb un grup de reconstrucció (Ars Dimicandi) especialitzat en la recerca i construcció de l’armament i les tècniques de combat dels gladiadors romans. Ens van oferir una demostració especialitzada i científica molt allunyada de la visió que ens ha donat el cinema.

Amb aquesta activitat van acabar dos dies plens de noves i enriquidores experiències i sobretot d’història i cultura, en què els nostres alumnes van saber una mica més dels nostres orígens i de les nostres arrels.