L’ALUMNAT DE 4 ESO CREA PÀGINES WEB DEL SEU VIATGE A MADRID

Aprofitant el viatge de fi d’etapa dels nostres alumnes de 4 ESO, des de la matèria de català, es va programar una unitat didàctica que englobés tres conceptes: el viatge, la literatura i Josep Pla. Volíem que l’alumnat aprofundís en el coneixement de l’autor palafrugellenc al mateix temps que gaudien d’una oportunitat tan motivadora com és el viatge de quart. L’activitat final consistia en la creació d’una pàgina web en grups de 4 o 5 persones.

Aquest entorn (site) havia de tenir tres parts: la primera era un text instructiu sobre la preparació del viatge, la segona era l’exposició gràfica o audiovisual de la part del viatge que ells havien triat prèviament, i la tercera era un comentari literari d’un fragment d’alguna obra de Josep Pla relacionada amb les seves estades a l’estranger.

Un cop realitzats aquests webs, els alumnes van coavaluar el treball dels seus companys a través d’una rúbrica i van fer un llistat dels que consideraven més encertats.

Aquests són els entorns més ben valorats: