Pla d’esport

Pla català de l’esport a l’escola

El Govern de la Generalitat de Catalunya va creure necessària la impulsió d’aquest Pla en base a l’anàlisi de les següents circumstàncies:

• Índex molt reduït de participació de l’alumnat en l’esport escolar,
  • Increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil.
  • Demanda social creixent en matèria de salut i benestar.

El Pla pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària i secundària la pràctica d’activitats tant físiques com esportives i aconseguir els següents objectius:

• Incrementar la participació de tothom amb una incidència especial en el col·lectiu de noies.
  • Cercar la participació per damunt de la competitivitat.
  • Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar.
  • Contribuir a la formació en valors com la tolerància, el respecte i el compliment de les regles, la confiança en un mateix i el treball en equip, entre d’altres.
  • Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.
  • Formar joves en els valors ciutadans.

Les activitats del Pla d’Esport et donen l’oportunitat de compartir moments amb companys/es d’altres edats dins un clima més distès i dinàmic, on podràs aportar idees o propostes, i a la vegada portar-les a terme tots plegats.

Tennis

Permet introduir jocs col·lectius, fomentant la col·laboració tot treballant la coordinació oculomotriu i la manipulació d’objectes amb precisió.

• Lloc: Club Tennis Llafranc.
  • Dilluns de 16:00 – 17:00

Korfbal

Esport on es fomenta el treball en equip mixt, la cooperació i la no-violència.

• Lloc: Instal·lacions de l’INS Baix Empordà.
  • Dimecres de 16:00 – 17:00

Arts Orientals

Activitat física que dona seguretat i equilibri físic i emocional.

• Lloc: Instal·lacions de l’INS Frederic Martí Carreras.
  • Dimecres de 15:30 – 16:30

Balls

Es fomenta el treball individual i en grup, la coordinació motriu, el ritme i les emocions. Salsa, Zumba, Funky i altres.

• Lloc: Instal·lacions de l’INS Baix Empordà.
  • Dimecres de 16:30 – 17:30

Natació

Activitats adaptades segons nivell inicial.

• Lloc: Piscina Municipal de Palafrugell.
  • Dijous a les 16:00 – 17:00
  • 90 €/any

Beques i ajuts

Els alumnes de Palafrugell poden demanar una beca a l’Ajuntament que cobreixi una part important del cost de l’activitat. Cal visitar la web de l’ajuntament.

• Data límit: 28 de setembre.

Com fer la inscripció

Per a realitzar la preinscripció s’ha de tornar aquest tríptic informatiu omplert amb les dades personals que es demanen.

• Data límit d’inscripció: 20 de setembre.

Per a més informació

• Institut Frederic Martí Carreras
    • Pilar Rusca (Coordinadora del Pla d’Esport)
    • Telèfon: 972301079