Pla d’esport

Pla català de l’esport a l’escola

El Govern de la Generalitat de Catalunya va creure necessària la impulsió d’aquest Pla en base a l’anàlisi de les següents circumstàncies:

• Índex molt reduït de participació de l’alumnat en l’esport escolar,
  • Increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil.
  • Demanda social creixent en matèria de salut i benestar.

El Pla pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària i secundària la pràctica d’activitats tant físiques com esportives i aconseguir els següents objectius:

• Incrementar la participació de tothom amb una incidència especial en el col·lectiu de noies.
  • Cercar la participació per damunt de la competitivitat.
  • Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar.
  • Contribuir a la formació en valors com la tolerància, el respecte i el compliment de les regles, la confiança en un mateix i el treball en equip, entre d’altres.
  • Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.
  • Formar joves en els valors ciutadans.

Les activitats del Pla d’Esport et donen l’oportunitat de compartir moments amb companys/es d’altres edats dins un clima més distès i dinàmic, on podràs aportar idees o propostes, i a la vegada portar-les a terme tots plegats.

Tennis

Permet introduir jocs col·lectius, fomentant la col·laboració tot treballant la coordinació oculomotriu i la manipulació d’objectes amb precisió.

• Lloc: Club Tennis Llafranc.
  • Dilluns a les 15:45h
  • 55 €/any

Voleibol

Esport on es fomenta el treball en equip

• Dimarts a les 15:45h
  • 55 €/any

Skate

Esport de lliscament on es desenvolupa la creativitat, l’atenció i l’equilibri.

• Material: Si se’n disposa, skate i casc.
  • Lloc: Instal·lacions del centre.
  • Formador: BraveSkate Escola.
  • Dimarts a les 15:45h
  • 35 €/trimestre

Balls

Es fomenta el treball individual i en grup,  la coordinació motriu, ritme i emocions. Salsa, Zumba, Funky i altres.

• Lloc: Instal·lacions del centre.
  • Formador: Carles Ramírez.
  • Dimecres a les 15:45h
  • 35 €/any

Natació

Activitats adaptades segons nivell inicial.

• Lloc: . Piscina Municipal de Palafrugell.
  • Dijous a les 15:30h
  • 25 €/trimestre

Beques i ajuts

Els alumnes de Palafrugell poden demanar una beca a l’Ajuntament que cobreixi una part important del cost de l’activitat. Cal visitar la web de l’ajuntament.

• Data límit: 28 de setembre.

Com fer la inscripció

Per a realitzar la preinscripció s’ha de tornar aquest tríptic informatiu omplert amb les dades personals que es demanen.

• Data límit d’inscripció: 28 de setembre.