EXCURSIONS, MOLINS I TORRES DE GUAITA AL TREBALL DE SÍNTESI DE 2 ESO

Durant la setmana del 26 al 30 de maig els grups de 2n d’ESO vam realitzar una sortida per l’entorn per tal de poder treballar diversos aspectes del treball de síntesi que prenia l’època medieval com a fil conductor. 

La sortida va consistir en una caminada d’anada i tornada, sortint des de l’institut i anant fins a Calella de Palafrugell, passant per Llafranc. Durant el recorregut es va aprofitar per treballar diversos continguts de les matèries de tecnologia, anglès i educació física. 

Pel que fa a tecnologia, aquest curs s’ha treballat la producció d’energia, i aprofitant la ruta de la sortida del crèdit de síntesi i l’ambientació a l’edat mitjana vam poder observar i fer fotografies d’alguns molins aiguaders que actualment perviuen com a elements decoratius.

L’activitat proposada tenia 3 parts, la primera era visionar vídeos de molins aiguaders i rodes hidràuliques per moldre farina encara en funcionament, la segona fer fotos als que vam trobar a la sortida i la tercera fer un pòster amb croquis i esquemes del funcionament d’aquests enginys.

També es va aprofitar la sortida per fer fotos de les torres de guaita dels masos per incorporar-les com a fons del joc que havien de fer amb l’Scratch així van tenir l’oportunitat de practicar amb aquest eina de programació. Aquestes fotografies i d’altres, també van servir per fer les tasques proposades de la matèria d’anglès, ja que l’objectiu era crear un tríptic informatiu per gaudir d’un cap de setmana a Palafrugell, fent incís en dos punts de visita obligada; la torre de defensa/guaita de Calella i de les Illes Formigues. A part, aquest tríptic també havia de contenir totes les activitats, àpats, vols i allotjament per passar un cap de setmana de dissabte a diumenge gaudint de l’entorn de Palafrugell.

Pel que fa a educació física, es va fer un control de la freqüència cardíaca en diferents punts de la ruta per tal de poder portar un control de l’esforç físic. Al mateix temps cada alumne va gravar el traçat del desplaçament amb l’ajuda de l’aplicació Strava i així poder treballar-hi posteriorment, extraient dades com el quilometratge d’anada, el de tornada i el total; i la velocitat mitjana de desplaçament… continguts tots ells treballats a principi de curs. 

La setmana va ser mogudeta climatològicament parlant, ja que en algunes ocasions el temps no ens va acompanyar massa i algun grups van fer la caminada sota pluja fina. Tot i així, però, la pluja no ens va fer tirar enrere i vam gaudir de la sortida, de l’entorn i de l’aire lliure. 

Gisela Duran