APRENENT A SER SOSTENIBLES A L’OPTATIVA D’ESCOLES VERDES

Aquestes últimes setmanes, a l’optativa Escoles Verdes de 2 ESO, hem après una mica més com posar el nostre granet de sorra per millorar la sostenibilitat.

Des de l’empresa Natura Montfred ens han vingut a fer el manteniment de les dues caixes niu que tenim al centre. Ens han explicat la importància d’ajudar a nidificar els ocells del nostre entorn. En concret, a les dues caixes nius hi hem trobat nius de pardal xarrec. Després de netejar-les, les caixes niu s’han tornat a penjar als arbres per deixar-les a punt per la primavera.

Gràcies al projecte Apilo, hem après com n’és de vital reciclar les piles, sobretot les piles botó, ja que cadascuna d’aquestes piles és capaç de contaminar 600000 litres d’aigua degut al mercuri que conté a dins. Animem a tothom a portar les piles al centre on trobareu a l’entrada un contenidor del programa Apilo!.

També hem construït una pila amb llimones, claus i monedes de coure. Connectant sis llimones hem pogut encendre un llum LED!

Finalment, hem treballat per grups altres aspectes com poden ser: el reciclatge dels residus, l’estalvi de llum, el paper d’alumini, les bosses de plàstic, la reutilització dels plàstics, consells per a l’estalvi d’aigua… Amb aquests treballs, que quedaran penjats al centre, volem ajudar a conscienciar a tothom de la importància de les petites accions del dia a dia, com pot ser per exemple, portar un embolcall reutilitzable per a l’esmorzar.