- Fer que cada aula estigui dedicada a algun personatge rellevant:
- En aquest curs 2016-17 s’ha d’escollir un personatge femení, històric o actual, rellevant en algun àmbit concret: Les dones a la història.
- Desvetllar l’interès de l’alumnat.
- Fer participar l’alumnat en la cura de la seva aula.
- Impulsar la lectura.
- Treballar en una activitat significativa diferents tècniques d’estudi.
- Promoure el debat i l’ús de les exposicions orals.
- Augmentar el sentit de pertinença al centre.
Fase 1
- Cada tutor tria 2 personatges rellevants dins de l’àmbit de la seva matèria.
- Cal que aquests personatges siguin desconeguts o poc coneguts per part de l’alumnat.
- El tutor exposa a la classe l’activitat i dóna a triar entre aquests personatges.
- La tria es fa a partir de 2 textos: un de cada personatge (pot ser extret de viquipèdia, o de qualsevol altra font).
- La classe en el seu conjunt tria finalment el personatge.
Fase 2
- La classe s’organitza en petits grups de 3 o 4.
- Cada grup treballa un aspecte del personatge o fet triat.
- Cada grup elabora un pòster sobre aquell aspecte
- Un cop elaborats els pòsters, s’han d’exposar a la resta de companys de la classe.
- Els pòsters serveixen per decorar la classe.
- S’amplia la decoració de la classe amb qualsevol altre element que es cregui oportú (mòbils, dibuixos, guarniments…) que ajudin a situar el context del personatge o fet triat.
Fase 3
- Un cop decorades i dedicades les aules, es tria una “comitiva” de cada grup, que ha d’exposar el personatge rellevant a la resta de grups del seu nivell.
- En aquest curs 2016-17, a 1r d’ESO s’ha convidat els pares a venir a veure les exposicions.