Visitem el romans a Badalona

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

El divendres 24 de febrer, els alumnes de 4rt d’ESO que cursen Llatí van fer una visita a Badalona per poder veure les ruïnes d’època romana que s’hi conserven. Primer van anar a visitar la domus romana anomenada Casa dels Dofins, nom motivat pel mosaic de l’atri de la casa, on apareixen dofins. Després van anar al Museu de Badalona, on van poder accedir a les excavacions realitzades en el seu subsòl. Allà van fer un recorregut per plataformes elevades damunt els carrers, cases i botigues de l’antiga Baetulo, i també van poder veure les restes de les termes. En un espai que hi tenen condicionat, els van projectar un vídeo amb recreacions informàtiques de l’antiga ciutat i, en acabat van fer una ullada a diverses peces arqueològiques interessants que s’exposen en vitrines. Tota la visita va ser dirigida per una guia del museu, que es deia Gal·la (un nom ben romà). Ah, sí, i durant tot el matí ens va acompanyar la pluja. Sort que estàvem a cobert!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA