REVISTA – Xerrada Global MilSim – 4t d’ESO

El passat 14 de desembre, els alumnes de 4t d’ESO de l’INS Ermengol IV vam assistir a una xerrada sobre les noves tecnologies que podem trobar avui dia.

Els dos ponents tenen una empresa anomenada Global MilSim que es dedica a desenvolupar productes tecnològics utilitzats en un joc anomenat Airsoft.

Ens van explicar diferents aspectes relacionats amb els robots i les seves funcions. Avui dia s’estan creant robots que poden fer moltes de les funcions que fem els humans, com per exemple agafar caixes, pilotes, córrer, caminar, etc.

Alguns d’aquests robots es poden crear a partir de la impressió 3D de les seves peces i el posterior muntatge i programació, com és el cas del Robot Inmoov, amb la construcció del qual col·laboren alumnes de Batxillerat fent el seu Treball de Recerca. Ens van ensenyar el cap d’un robot que és capaç d’identificar cares i moure’s seguint objectes i persones.

Amb tot això, vam poder veure quines sortides té el món de la tecnologia, que avui dia són moltíssimes, perquè s’està desenvolupant a gran velocitat en tot tipus d’àmbits, ja sigui per programes tecnològics, disseny d’estructures, missions espacials, dispositius electrònics com mòbils, etc.

En conclusió, va ser una xerrada molt productiva i interessant, ja que vam poder aprendre molta informació sobre les tecnologies amb exemples i anècdotes divertits.

Gerard Oronich Coll – 4t A