PREINSCRIPCIÓ ESO – CURS 2019-2020

El període de preinscripció per al curs 2019/20 és del 29 de març al 9 d’abril de 2019, ambdós inclosos.  La sol·licitud la podeu trobar a  la pàgina web http://www.gencat.cat/preinscripcio o clicant aquí i es pot enviar telemàticament. El resguard de l’enviament telemàtic de la sol·licitud s’ha de presentar juntament amb la documentació corresponent al centre triat en primera opció durant el període de preinscripció.

En la sol·licitud de preinscripció cal emplenar el camp de l’identificador de l’alumne/a (RALC) que us l’ha de facilitar el centre de primària on el/la vostre/a fill/a està escolaritzat/da. És obligatori emplenar el camp de correu electrònic indicant l’adreça on es vol rebre la informació sobre el procés.

L’horari de secretaria de l’Institut és els matins de dilluns a divendres de 8h a 14,30h. També poden portar-ho al centre de primària on està escolaritzat/da el/la vostre/a fill/a del 29 de març fins al 5 d’abril de 2019.

Us adjuntem el llistat de la documentació que s’ha de presentar per tal de formalitzar la preinscripció:

-Resguard de la sol·licitud degudament complimentat i signat.

-Fotocòpia del DNI de l’alumne/a, en cas que sigui major de 14 anys o tingui DNI tot i ésser menor de 14 anys.

-Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

-De forma extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o directora del centre la valorarà i deixarà constància per escrit de la decisió adoptada.

-Si el domicili habitual que s’al·lega no coincideix amb el del DNI, amb el de la targeta de residència on consta el NIE o es tracta de persones estrangeres sense NIE, s’acredita amb el certificat o volant municipal de convivència de l’alumne/a, on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant.

-Fotocòpia de la targeta sanitària individual (TSI) de l’alumne/a.

-Fotocòpia del llibre de família (el full on consti els pares i el full on consti l’alumne/a) o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

-Fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental, si és el cas.

-Malaltia crònica  de l’alumne/a que afecti el sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs: informe emès per un metge o metgessa del sistema públic de salut o certificat mèdic oficial amb signatura legalitzada pel col·legi de metges de la demarcació corresponent, en què s’indiqui expressament que l’alumne/a, té diagnosticada una malaltia crònica que afecta el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs, i s’hi especifiqui de quina malaltia es tracta.

-Discapacitat de l’alumne/a: fotocòpia del certificat o de la targeta acreditativa de la discapacitat que al·legui aquesta condició, emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. També s’admeten els certificats de discapacitat emesos pels organismes competents d’altres comunitats autònomes.

-Simultaneïtat d’ensenyaments artístics de música o dansa i l’educació secundària obligatòria: declaració al fer la sol·licitud i, en el moment de formalitzar la matrícula, acreditar que està matriculat o admès pendent de matriculació en un centre autoritzat per cursar ensenyaments professionals.

Restem a la vostra disposició per qualsevol aclariment.